Karantiiniväljakutse

PÄEV 1

Tänane väljakutse: POESKÄIK! 

Tänase päeva väljakutseks on varustada oma köök maitsvate toidukaupadega. 

Kirjutasime väikese blogipostituse sellest, mida on mõistlik praegu koju varuda ja mida seda tehes silmas pidada: https://taimneteisipaev.ee/7-toiduainet-mida-praegu-koju-varuda/ 

Kui soovid mõnd ekstravagantsemat toiduainet proovida, siis vaata siia:

https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.892099547835575&type=3 

Küsi julgelt, kui vajad inspiratsiooni või Sul isutab just mingi kindla asja järele :) 

 

PÄEV 2

Tänane väljakutse: PASTA!

Kellele ei meeldiks pasta? Nii lihtne valmistada ja pealegi on suurem osa poepastasid täiesti taimsed! Lisaks annab tänane väljakutse võimaluse oma suuri kuivainevarusid veidi vähendada :D 

Tänaseks väljakutseks on valmistada pastaroog endale meelepärase kastmega! Nagu ikka, saad ka meie poolt veidi mõtteid:

Aasiapärane pasta: https://veganheaven.org/recipe/creamy-vegan-one-pot-pasta-asian-style/ Tomati-rukola pasta: https://www.asaucykitchen.com/tomato-arugula-balsamic-pasta-salad/ Hummuse-sibula pasta: https://www.budgetbytes.com/parsley-scallion-hummus-pasta/ 

Kui ei soovi kaua pead vaevata, prae lihtsalt oma lemmikköögivilju, lisa tomatipasta ja soovi korral taimset koort ning naudi koos pastaga. 

Head isu! Loodetavasti jääb Sul einestamise kõrvalt aega ka väike pilt teha ja meiega jagada! ;)

PS! Kui oled gluteenitalumatu, leidub enamikes poodides ka lai valik gluteenivabu pastasid.

 

PÄEV 3

Tänane väljakutse: RIIS!

Järjekordne võimalus oma (k)riisivarusid vähendada – juhuu! Riisiroad on väga odavad, lihtsad ja toitvad. Ning mis kõige olulisem, ka maitsvad :P

Veel toitvama ja tervist tugevdavama roa saad pruuni riisi kasutades.

Tomati-riisi hautis: https://www.veganosity.com/indian-spiced-tomato-rice-stew/ Maiustuseks riisipuding: https://food52.com/recipes/21130-coconut-milk-rice-pudding-with-citrus-and-ginger?fbclid=IwAR25VU2r7ZoCDAMfHvD3rMpAn1hiM2hWwb6ozbq1n3x3PRuaAeHW1RS2kq8

 

PÄEV 4

Tänane väljakutse: LOE KASULIKKU ARTIKLIT!

Praegusel ajal on meil kõigil kas otseselt või kaudselt, varem või hiljem vaja oma kulutusi jälgida. Kui oleme harjunud pikka aega teistmoodi elama, võib see alguses väga raske olla. Siin kasulik artikkel, mis sel teekonnal abiks on:

Kuidas tulla toime rahastressiga? https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2015/09/16/kuidas-tulla-toime-rahastressiga

 

PÄEV 5

Tänane väljakutse: TATAR!

Tatar on kõigile ilmselt lapsepõlvest teada ja tuntud. Kui palju sa aga ise tatrast eelistad süüa teha? Mulle tundub, et enamasti juhtub seda üsna harva. Tegelikult on tatart võimalik väga-väga maitsvalt valmistada ning sellest isegi kohupiima teha!

Toortatar on üldse väga mitmekülgne ja kasulik – sellest saab isegi müslit teha! Odavat toortatart leidub näiteks Rimis.

Peedi-tatra risoto: 

https://www.yummly.com/recipe/CREAMY-BEETROOT-_-BUCKWHEAT-RISOTTO-_V_-GF_-DF_-2663896 Tatrasalat: http://guesswhoscooking.com/2015/04/19/springtime-buckwheat-salad/ Toortatrast kohupiim: https://www.nutriplanet.org/et/2014/07/toortatra-kohupiim/

 

PÄEV 6

Tänane väljakutse: KOTLET!

Ilmselt oled palju kuulnud köögiviljakotletidest ja nad on seda väärt. Neid saab teha pea ükskõik millest, aga nende käppa saamine võib vahel vajada veidi harjutamist. Selleks on oluline retsepti täpselt järgida!

Musta oa kotlet: https://www.santamariaworld.com/ee/retseptid/sutel-grillitud-musta-oa-burger/?fbclid=IwAR3v8YPE3lc5-fqyxfR_S6OWEpIsmtrCRf0nwJnhnsJVnBFCoc2_CxG6UPs#view=description&selection=c4 Porgandikotletid: http://www.taimetoit.ee/2014/04/krobedad-porgandikotletid.html Suvikõrvitsakotletid: http://www.taimetoit.ee/2013/09/oa-suvikorvitsakotletid.html 

 

NIPID:

pann ja õli peavad olema võimalikult kuumad

kasuta õhukest pannilabidat

küpseta kotlet enne keeramist ühelt poolt krõbedaks

kui kotlet ei hakka kokku, lisa jahu või riivsaia

 

PÄEV 7

Tänane väljakutse: SUPP!

Supid on üks imeline leiutis – sinna saab pea ükskõik mida kokku panna ja ikka tuleb maitsev :D Lisaks on kõikidele toekatele roogadele vahelduseks mõnus midagi kergemat süüa. 

Seene ramen: https://www.budgetbytes.com/vegan-creamy-mushroom-ramen/ Rosmariini-küüslaugu-oasupp: https://taimneteisipaev.ee/retseptid/rosmariini-kuuslaugu-valge-oa-supp/ Hernesupp: https://veganhuggs.com/instant-pot-yellow-split-pea-soup/

 

PÄEV 8

Tänane väljakutse: KARTUL!

Kartul on senistest retseptidest vist täiesti välja jäänud, aga see tuleb nüüd tasa teha, et meie kandi köögi alustala oleks siiski väärikalt esindatud. Uutmoodi kartulisalat: https://www.occasionallyeggs.com/roasted-new-potato-salad-with-lentils-herb-dressing/ Täidetud kartulid: https://allergylicious.com/vegan-sloppy-joes/ 

Kartulisalat: https://taimneteisipaev.ee/retseptid/kartulisalat-2/

 

PÄEV 9

Tänane väljakutse: KAERAHELBED!

Kaerahelbetes peitub palju enamat kui võimalus ainult klassikalist putru teha. Minu igahommikuseks lemmikuks on saanud müsli, kus piima asemel on ettejuhtuvast valmis mikserdatud smuuti – värske ja täitev mitmeks tunniks!

Kohvi-puder: https://hurrythefoodup.com/delicious-mocha-oatmeal/ Müsli: http://www.taimetoit.ee/2011/08/kodune-rostitud-musli.html Ahjuroog: http://www.taimetoit.ee/2014/09/soolane-korvitsa-ja-kaera-ahjuroog.html 

 

PÄEV 10

Tänane väljakutse: KÖÖGIVILJAD!

Kas sina sööd päevas vähemalt 5 peotäit puu- ja köögivilju, nagu Tervise Arengu Instituut soovitab? 3 nendest peaksid olema köögiviljad ning 2 puuviljad. Võib tunduda, et kui me liha ei söö, siis saame selle soovituse vabalt täidetud, aga sageli ei ole see üldse nii. Minu jaoks oli viimane üllatus see, kui sain teada, et kartul ei ole köögivili vaid tärkliserikas toiduaine, mis 5 peotäie arvestusse ei kuulu ja mida võiksime palju vähem süüa. 

Bataadi-oa tšilli: https://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables-recipes/sweet-potato-white-bean-chilli/?fbclid=IwAR21D71zusM0g40L-NUVJVAmkl1OBZGOxYKdC-ioVCT9PUzxhMkdRKRqCyg Köögiviljarisoto: https://minimalistbaker.com/creamy-vegetable-risotto-30-minutes/

 

PÄEV 11

Tänane väljakutse: PÕNEV ARTIKKEL!

Tänavune pandeemia sai kõige suurema tõenäosusega alguse loomaturult, kus müüakse elusaid eksootilisi metsloomi, koduloomi ja farmiloomi ning hukatakse neid seal samas. Sellistes kohtades on haigused väga lihtsalt loomalt loomale ja loomalt inimesele üle kanduma. 

Loe lähemalt siit: https://www.huffpost.com/entry/china-coronavirus-wet-markets-disease_n_5e3df0a2c5b6bb0ffc1113fd?guccounter=1

Eestikeelne artikkel loomakasvatuse ja antibiootikumiresistentsuse seoste kohta: https://nahtamatudloomad.ee/antibiootikumiresistentsus-ja-selle-seos-loomakasvatusega 

Pikem lugemine tööstusfarmide ja viiruste leviku kohta: https://www.theguardian.com/world/2020/mar/28/is-factory-farming-to-blame-for-coronavirus?CMP=Share_iOSApp_Other 

 

PÄEV 12

Tänane väljakutse: AHJUVORM!

Ahjuvormid on ühed mõnusad toidud – seda jätkub lausa paariks päevaks ja saad selle küpsemise aja midagi muud toredat teha, nt lugeda, võimelda vms. 

Seene-riisi vorm: https://avirtualvegan.com/oven-baked-garlic-mushroom-rice/ Tomati-penne vorm: https://avirtualvegan.com/tomato-pasta-bake-garlicky-crumb-topping/ Lasanje: https://minimalistbaker.com/easy-vegan-lasagna/

 

PÄEV 13

Tänane väljakutse: KAUNVILJAD!

Värvilised ja maitsvad - kaunvilju on igat liiki. Ja need on ka Sulle kasuliku: oad ei pahvata mitte ainult valkudest, rauast, kaltsiumist ja kaaliumist, vaid need on ka peaaegu rasvavabad.

Osa kaunvilju on väga kiire ja lihtne valmistada (nt igat värvi läätsed ja poolitatud herned), osa aga vajavad üleöö leotamist (nt punased oad, valged oad, kikerherned) - aga need on seda väärt. Lisaks on võimalik osta purgis eelleotatud kaunvilju, mida saab kohe pärast kerget läbikuumutamist süüa :)

Läätsesupp: https://www.veggiesdontbite.com/greek-lentil-soup-fakes/ Karjase pirukas: https://avirtualvegan.com/lentil-shepherds-pie/ Karri: https://www.veganricha.com/chickpeas-in-turmeric-peanut-butter-curry/?fbclid=IwAR2kLPVIC7dcaGp4e35GkymqF02q3WoBFwuicqBtbs8Jq7XkmNHl6ygFNl4 Kikerherne-tomati pada: https://www.bbcgoodfood.com/recipes/chickpeas-tomatoes-spinach

 

PÄEV 14

Tänane väljakutse: MÜSLI!

Poest ostetud müsli on tihtipeale väga kallis. Õnneks on seda ise teha ülilihtne ja odav! 

Baasretsept:

500 g kaerahelbeid

2 spl vahtra- või suhkrusiirupit

soovi korral pähkleid ja seemneid

Sega omavahel kaerahelbed ning siirup. Soovi korral haki sisse ka pähkleid ja lisa seemned. Soojenda ahi 150 kraadini. Pane segu ahjuplaadile küpsetuspaberile ja aja laiali. Küpseta, kuni müsli on kuldpruun. Lase jahtuda.

PS! Ole kindlasti terve aeg ahju läheduses, müsli on kerge kõrbema minema!

PS2! Kui tahad lisada kuivatatud puuvilju ja rosinaid, siis ära neid ahju pane – lisa need müslisse pärast küpsetamist. Need lähevad väga kergelt kõrbema.

 

PÄEV 15

Tänane väljakutse: KASULIK ARTIKKEL!

Meil on varuks veel üks eriti kasulik artikkel selle kohta, kuidas raha säästa ja väikese eelarvega toime tulla. See kulub meile kõigile marjaks ära!

Kuidas targalt raha säästa: 100 ülilihtsat nippi

https://woweesti.ee/kuidas-targalt-raha-saasta-100-ulilihtsat-nippi-mille-jargimisega-igauks-hakkama-saab/

 

PÄEV 16

Tänane väljakutse: PALLIKESED!

Taimsed lihapallid on asendamatud! Neid saab valmistada igasugu asjadest ja kasutada paljudes roogades, alates burgeritest ja vrappidest, lõpetades traditsioonilisemate roogadega kartulite ja kastmega. 

Porgandi falafelid: https://taimneteisipaev.ee/retseptid/porgandi-falafelid/ 

Läätsepallid http://www.taimetoit.ee/2013/12/mahlased-laatsepallid.html

Magusad porgandikoogi pallid: https://lovingitvegan.com/vegan-carrot-cake-balls/

 

PÄEV 17

Tänane väljakutse: MÄÄRDED!

Oleme võileivad siiamaani täiesti unarusse jätnud, nüüd tuleb see viga parandada. Siin on sulle retseptid mõnusateks määreteks, mida võiku peale panna. Seenepasteet ja hummus on minu vaieldamatud lemmikud! Läätsepasteet: https://www.thespruceeats.com/lentil-pate-recipe-1805736 Tomatisalsa: https://proveg.com/recipe/tomato-salsa/

Seenepasteet: http://www.taimetoit.ee/2011/07/seenepasteet.html 

Hummus: https://nami-nami.ee/retsept/489/hummus_bi_tahina 

 

PÄEV 18

Tänane väljakutse: MUFFINID!

Muffineid on tõesti igat sorti, värvi ja sisuga. Jagan sulle oma lemmikretsepte, mis on kindla peale minek!

Soolased muffinid: http://www.taimetoit.ee/2016/03/mahlased-soolased-muffinid.html Banaanimuffinid: https://2266.ee/retseptid/imelihtsad-banaanimuffinid Mustikamuffinif: https://www.mydarlingvegan.com/vegan-blueberry-muffins/ 

 

PÄEV 19

Tänane väljakutse: VÄIKE MÕTTEKOHT!

Kas oled kunagi mõelnud, miks me sööme kananagitsaid, aga mitte luigenagitsaid? Miks me sööme veiselihaburgereid, aga mitte kassilihaburgereid? Miks me joome lehmapiima, aga mitte seapiima? 

Vastuse leiad tänasest väljakutsest, milleks on psühholoogi Melanie Joy mõtlemapaneva video vaatamine: https://www.youtube.com/watch?v=ao2GL3NAWQU

 

PÄEV 20

Tänane väljakutse: MAGUSTOIT!

Hellita end väljakutse tubli läbimise eest millegi magusaga. Aga ära liiale mine, sest kodus püsides on raske end piisavalt liigutada ;)

Šokolaaditükkidega pannkoogid: https://thestingyvegan.com/vegan-chocolate-chip-pancakes/ Šokolaadipuding: https://www.onelovelylife.com/the-best-vegan-chocolate-pudding/?fbclid=IwAR3SHhUVDf2zC1jsNcW3snpFsWiAHc2h4mmbgt2eN-t29ZE2iNQHcQB7J7M Šokolaadikook kuivainevarudest: https://taimneteisipaev.ee/imeline-sokolaadikook-kuivainevarudest/ 

 

PÄEV 21

Tänane väljakutse: KASULIK ARTIKKEL!

Viimane kasulik artikkel käsitleb seda, kuidas kodukontorisse kolinuna siiski sama tõhusalt või isegi veel tõhusamalt tööd jätkata. Buffer on ettevõtte, mis on aegade algusest kõik töö kaugtööna ära teinud ning neil on nii mõndagi selle teema kohta jagada!

https://open.buffer.com/better-remote-worker/

https://open.buffer.com/remote-work-lessons/

https://open.buffer.com/disconnect-devices/

 

PÄEV 22

Tänane väljakutse: JÄTA TAGASISIDE!

Tahame väljakutset pidevalt teie jaoks veelgi paremaks ja lihtsamaks teha. Selleks palun jäta meile tagasiside siin: https://forms.gle/3JpzYv66DC1p4zNRA

Kui tunned, et väljakutse oli sulle tore kogemus ning sellest oli kasu, siis tee ka oma lähedastele teene ning kutsu nad osalema. Nii saate koos uusi kogemusi, retsepte ja nippe jagada! Saada neile see link: https://2266.ee.

PRIVAATSUSPOLIITIKA

 

info@taimetoiduvaljakutse.ee