Kas taimsest toidust saab keha piisavalt D-vitamiini?

Toitumisnõustaja Britta Talumaa annab nõu taimse toitumise ja tervise kohta: Kas taimsest toidust saab keha piisavalt D-vitamiini?

Ei, taimses toidus ei leidu piisavalt D-vitamiini ning seda on soovituslik võtta perioodiliselt juurde toidulisandiga.

D-vitamiini peamine ja olulisim allikas on päike. Naha kokkupuutel piisavalt tugeva UVB-kiirgusega sünteesib keha seda vitamiini ise. Eesti laiuskraadil on päike selleks piisavalt tugev aprillist septembrini. See, kui kaua igaüks päikese käes võiks veeta, on erinev, kuid üldiselt piisab 10 kuni 30 minutist paar korda nädalas. Peamine on mitte lasta päikesepõletusel tekkida ning olla päikese käes pigem tihemini, aga lühemat aega.

Kuigi osad toidud sisaldavad D-vitamiini, ei ole need usaldusväärsed katmaks stabiilselt kogu vajadust. Eestis elades on soovituslik võtta septembrist aprillini toidulisandit—piisab 10 μg (400 IU) kuni 20 μg (800 IU) päevas. Rasedad ja imetavad emad, imikud, vanurid, tubase eluviisi ja tööga inimesed ning need, kes päikest väldivad võiksid soovituste kohaselt võtta toidulisandit aastaringselt. See kõik on oluline selleks, et vältida D-vitamiini defitsiiti ehk <25 nmol/L 25(OH)D taset veres.

PRIVAATSUSPOLIITIKA

 

info@taimetoiduvaljakutse.ee