Kas taimsest toidust saab keha piisavalt kaltsiumi?

Toitumisnõustaja Britta Talumaa annab nõu taimse toitumise ja tervise kohta: Kas taimsest toidust saab keha piisavalt kaltsiumi?

Jah, taimse toitumisega saab piisavalt kaltsiumi.

Kaltsium on mullas leiduv mineraal ja kõik taimed sisaldavad seda mingil määral. Suurema osa päevasest kaltsiumivajadusest saab lihtsasti katta toitudega, mis on eriliselt head kaltsiumiallikad—rikastatud taimne piim ja jogurt, tofu, rohelised köögiviljad nagu paksoi ehk Hiina kapsas, lehtkapsas, lambsalat. Ülejäänud väiksema osa vajadusest katab mitmekülgne toitumine, sest häid kaltsiumiallikaid on palju—brokkoli, valged oad, seesamiseemned ja tahini, mandlid ja mandlivõi, apelsinid, viigimarjad, maguskartul.

Kaltsiumi sisalduse ja omastavuse osas võib rikastatud sojapiima pidada võrdseks lehmapiimaga. Mõlemas on ühe tassi kohta 300 mg kaltsiumi. Taimsete kaltsiumiallikate üheks plussiks on veel see, et need sisaldavad ka palju kaaliumi ning C-vitamiini, mis samuti toetavad luude tervist.

PRIVAATSUSPOLIITIKA

 

info@taimetoiduvaljakutse.ee